Yetkin olmak mı diploma sahibi olmak mı?




Artık çok bilinen bir şey, ilk girdiğin staj yeri neresi ise mesleğin o oluyor. Yani okuduğun bölümün bir önemi yok. Uçak mühendisi bir arkadaşımızın önce gemicilik sonra bankacılık yaptığını gördükten sonra herşey olurmuş gibi geliyor bu düzende.

Peki ya diploma sahibi olmayıp gerçekten kendini eğitenler? Açık öğretim ya da önlisans diplomasına sahip olanlar?

Tabi ki onlara aynı şans verilmiyor. Mağlup başlıyorlar yarışa.


Mesela benim çok bilgili olduğum ama önlisans diplomalıyım diye alamadığım işi sırf ağzı iyi laf yapıyor ya da tanıdığı var diye bütün hüneri kocasına hazırladığı kahvaltıların resmini facebookta paylaşmak olan hedehödö üniversitesi mezunu kız alabiliyorsa bi yerlerde bir hata var demektir dostum.

İnsanlar öğrenmek de istemiyor garip.

Örnek vermek istiyorum, çünkü bu anımı ne zaman hatırlasam insanoğlu böyle birşey deyip gülümsüyorum.

Tam 15 yıldır reklam sektöründeyim. Grafiker oldum, metin yazarı oldum, trafiker oldum, grafik birimi yönettim, organizasyon yaptım. Halkla ilişkiler birimleri ile birebir çalıştım.

İNSAN idare ettim.

Halkla ilişkiler önlisansına sahibim. Bir yandan da uluslararası ilişkiler bölümünde lisans tamamlıyorum. Galatasaray Üniversitesinde lisansüstü seviye* Kurumsal İletişim eğitimleri aldım.

*Bunu niye söyledim; çünkü Lisans bitirmeyenin anlayabileceğine inanmadıkları bir eğitim olduğunu düşünüyorlardı. O yüzden sadece lisans mezunlarını kabul ediyorlardı. Lisans tamamlamaya devam ettiğim için kabul edilmeye ikna ettim.

Başarı Belgesi alarak bitirdim programları. Çünkü kendimi kendime kanıtlama ihtiyacım vardı. Tatmin oldum :)

Beraber çalıştığım iktisat okumuş ama halkla ilişkiler biriminde çalışan arkadaşıma bilmediğini düşündüğüm bir bilgiyi paylaştım.

BEDAVA.

Hiç bir ek ücret ödemeden :)

Sonuç?  arkamdan duyduğum; "Açıköğretimde okumuş kalkmış bana akıl veriyor"

Dedim ya öğrenmek istemiyorlar.

Onlar sadece bildiklerini göstermek istiyor.

Koltuklarında kalmak istiyor...

Bu mesleği yapmak gibi bir hedefim yoktu.

Sadece bilgi paylaşmıştım. Sadece yeni, taze bir bilgi.




Peki işyerleri eğitim sistemi ne zaman bu durumların farkına varacak?

Alanında kendini geliştirmiş ya da geliştirmek isteyen gençlere ne zaman fırsat tanınacak?

Sırf puanı tuttu diye istemediği bölümü okuyan,

sırf işe girebildi diye istemediği birimlerde çalışan gençlik ilerde nasıl bir mutsuz nesil ortaya çıkaracak?




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Orijinal Damla Çikolatalı Yumuş Kurabiye Nam-ı Diğer: Chewy Gum Chocolate Chip Cookies!

Doğal Doğum Şeysi..

Tonalin CLA ve L-Carnitin Kullanımı ile Kilo Verme / Zayıflama