13 Aylık Bebeğiniz.. BabyCenter.com'dan Hafta Hafta Bebek Gelişimi





Hayatımda yaptığım en güzel şeylerden birisiydi hamile kaldığımda BabyCenter.com'a üye olmak.. Doğum öncesi ve doğum sonrası her hafta gelişim bültenleri gönderip bendeki ve bebekteki değişimleri takip etmemi sağladılar. Hala daha maillerini, bültenlerini sabırsızlıkla beklerim. Çünkü her hafta gönderdikleri her durum (en azından kaan için öyle) bize birebir uyuyor. Yani diyorlarki "3 aylık bebeğiniz bu hafta parmakları ile ilgilenir"; Kaan o bütün bir hafta parmaklarına bakar.. "Bebeğiniz bu hafta aynalara ilgi duyar onu belirttiğimiz ayna oyunları ile mutlu edip gelişimine destek olabilirsiniz"; Kaan o hafta aynanın karşısından ayrılmaz..

Fotoğraf: Pinterest


Sonra bana da büyük faydası dokunuyor. "Artık yavaş yavaş spora başlama zamanınız geldi" diyor.. "Çocuğu birilerine bırakmayı öğrenmeniz güvenmeniz gerekiyor" diyor.. "Sosyal hayata geri dönme vaktiniz geldi" diyor ve açıklayarak örnekler ile destek oluyor.

Mesela en son gelen maili burada dilim döndüğünce çevirmek istiyorum. Çünkü bana büyük fayda sağladı. Benzer durumları yaşayan aileler varsa korkmamaları ve bu durumların geçici olduğunu bilmelerini sağlamak istiyorum.


13. Ay 4. Hafta - Bebeğiniz

(Fotoğraf: Pinterest)


Izdıraplı Ayrılık Zamanları

13 aylık bir çok bebekte tam gelişmiş ayrılık anksiyetesi görülür. Sizden, arkadaşlarından ve sık görüştüğü samimi olduğu diğer aile bireylerinden ayrılırken sorun çıkarmaya başlar. Size bağlılığının yoğunluğu ile buna direnmesi zordur ve muhtemelen açıklamaları kabul etmeyecektir.

Öte yandan çocuklar bu zamanlarda size çok yapışık halde yaşayabilirler ve kendinizi "keşke bana odaklanmadan kendi kendine zaman geçirebilse" derken bulabilirsiniz. Sadece sizi istediği için ağlayarak ortalığı yıkan çocuğunuzu evden ayrılırken bir başkasına (anneanne-bakıcı-baba) bırakmanızda suçluluk duyacak hiç bir şey yok. Siz gittikten sadece 5 dakika sonra biriciğiniz büyük ihtimalle gözleri kuru ve gayet mutlu olacaktır. (Aynen öyle oluyor tecrübe ettim :))

Bu hassas zamanda olabildiğinizce sabırlı olun. Normal tüm evreler gibi bu da geçecek. Ayrılık anksiyetesi 10-18 aylar arasında zirve yapar ve yavaş yavaş kaybolur.

Onu Tek Başına Oyun Oynamaya Nasıl Teşvik Edebilirsiniz?


Muhtemelen tek başına oyun oynamaktan zevk alır hale gelmesi biraz zaman alacak. (Kimi çocuklar bunu çoktan yapabiliyor olabilir.) Oyun oynarken sizin direkt müdahaleniz olmadan onu kendi kendine oynamaya teşvik etme metotlarını öğrenmeye başlayabilirsiniz.

Çocuğunuza belirli oyuncaklarla nasıl oynayacağını gösterin ve bir kaç dakikalığına arkanıza dönün muhtemelen tüm dikkatini vermiş olacaktır. Bu onun her dakika sizin müdahaleniz olmadan da kendi kendine birşeyler yapmayı öğrenmesine yardımcı olacaktır.

Rahatsız olursa veya yardımınızı isterse tekrar arkanızı dönün ve baştan anlatın veya başka bir aktivite veya oyuna teşvik edin. Kendi kendine oynamasının bir başka etkisi de özgüvenini de geliştiriyor olmasıdır.


Ebeveyn Tavsiyesi

"Kızımın ayrılık anksiyetesini yaşadığı en zor zamanlarında onu yatağına koyup karanlıkta odasında oturarak sakinleştiriyordum. Gittiğimi düşünüp isyan edeceği sırada elimi beşiğine koyup orada olduğumu hissettiriyordum. Çoğu zaman dizüstü bilgisayarımı yanıma alıyor, ekran ışığını azaltıyor maillerimi kontrol edip bir yandan da yanında olmuş oluyordum. Bana gerçekten ihtiyacı olmadıkça (uykusu gerçekten yoksa, altını pislemişse gibi..) kesinlikle her türlü çabasını reddediyordum ama herhangi bir şeye ihtiyacı olacak olduğunda orada olduğumu biliyordu. Bu ikimiz içinde dinlenmek için iyi bir fırsat oluyordu." Anne.-

Çeviri bu kadar. Son olarak son örneği aynen yaşadığımı belirtmek istiyorum. Aynı şekilde Kaan'ın uykuya geçişinde benden ayrılması için (Kaan tam 4 ay benim üzerimde yaşadı. Abartmıyorum. Sırtı üstü yatıramıyorduk. Hiçbir sorunu yoktu. Sadece anne kokusuyla uyuma bağımlılığı vardı. Ve tam 4 ay benim omzumda uyudu) bu yöntemi uyguladık. Odasındaki koltuğa karanlıkta oturuyor "hadi iyi geceler annecim, ben buradayım sen uyu" dedikten sonra ya ben de uyuyor ya da telefonumla ilgileniyordum. Hala daha çoğu geceler öyleyiz. Çok nadir yatırır yatırmaz uyuduğu oluyor. Eğer güzel yorulmuşsa ;)


13. Ay ve 4. haftasında olanlar ne dersiniz durumlar size de uyuyor mu?






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Orijinal Damla Çikolatalı Yumuş Kurabiye Nam-ı Diğer: Chewy Gum Chocolate Chip Cookies!

Doğal Doğum Şeysi..

Tonalin CLA ve L-Carnitin Kullanımı ile Kilo Verme / Zayıflama