Anneliğimin "İyi ki"leri

Daha hamileyken, Kaan doğduktan sonra hasbelkader* başıma neler gelebileceğini düşünüp hazırlandığım, aldığım/yaptığım ve "iyi ki yapmışım aklıma sağlık!"dediklerimi paylaşmak istiyorum annelere örnek olur birilerinin işini görür diye..


1- Baby Center Anneliğimin EN EN EN "İYİ Kİ"si

Daha hamileyken hafta hafta bebeğin gelişimini takip ettiğim, (bu hafta bozuk para kadar bu hafta fasulye tanesi kadar ahanda elma kadar oldu uff karpuz gibi oldu diye hem fiziki hem de "bu hafta saçı gelişti, mideniz bulanabilir, bu hafta ciğerleri gelişiyor. Sizde de şu gibi şu gibi değişimler yaşanabilir, herkes yaşıyor sakin kalın" diyerek bilimsel açıklamalarla beni teselli eden Muhteşem bebek sitesi. 

He doğum yaptım bitti mi bitmedi! "ikinci hafta da çocuğun bilmemne algısı gelişir, 5 haftalık oldu ellerine bakmaya başlar, şu kadarlık oldu aynalar ilgisini çekebilir" cümlelerinin tam da o haftalarda Kaan'a günü gününe uyması hatta daha bugün gelen haftalık gelişim bülteninde (cumartesi evime gelen arkadaşımın farketmesiyle bizi tuvaletteyken gözetlediğini öğrendiğimiz tospikos için) "bu hafta gizli kapaklı şeyleri merak eden bir minik var dikkat!" diye e-postalarla bizi yönlendirmesi benim annelik sürecime bambaşka bir açıdan bakmamı sağladı.





2- Phillips Avent Kalkanlar
Düşünün anne olmuşsunuz, genç kızlığınızdan beri kadınlığınızın birer simgesi olan göğüslerinizi birden emzirme amaçlı kullanmaya başlamışsınız. Zaten lohusasınız, her şey bir garip geliyor. Bir de üzerine süt kanallarının dışarı doğru açılması için göğüsleriniz bir süreçten geçiyor. Bazen yara oluyor, bazen çok acıyor. Siz bu duygularla savaşırken bir yandan da bir canlıyı besleme gayretindesiniz. Yara olunca krem sürüyorsunuz fakat pedlerle kapattığınız göğsünüze pedler yapışıyor, bir dahaki emzirmede kuruduğu için daha da çok acıyor. Ben bu sorunumu avent kalkanlarla çözdüm. 2. Haftamda aklıma geldi alıp denemek. En pejmurde halimle çıkıp aldığımı hatırlıyorum, allahım iyi ki!! İyi ki aldım. Çünkü her emzirmeden sonra ıslak kalan göğüsleri kalkanla nemli tuttuğunuz için (bir kuruyup bir ıslanmadığı için) her daim kanallar açık kalıyor (göğüs ucu kuruyup pede yapışmadığı için). Emzirmeler arasında akan sütünüz elbisenize yada pede akıp ziyan olmuyor(!) Kalkanın içinde birikiyor. Ve uyandığında kaşıkla çocuğa verilebiliyor. Özellikle her sıcak duştan sonra akan her süte ağlayasım gelirdi.. Ben bu sürecime kalkanları eklediğim için çok rahat ettim. Yaralardan da kurtuldum, çocuğuma o kremleri yedirmediğim için de mutlu oldum.. kesinlikle tavsiye ederim.






2- Halının üstüne çarşaf sermek. Her hafta düzenli olarak silkelediğim yıkadığım o çarşafın üzerinden ne tozlar çıkıyor bir görseniz bir daha halı üzerinde çocuğunuzu oynatmazsınız eminim. Belki 2-3 yaş sonrası için değil ama daha emekleme ve yerde sürünme aşamasında olan bebe için mükemmel bir çözüm.



3- Uyku müziği.. Bununla ilgili yazdığım eski postumda uyku müzik kutusu seçerken yaptığım yanlışlardan bahsetmiştim. Hangisi olursa olsun çocuğu uyku ile koşullandırıp uykuya alıştırmak iyikilerimden biri.. 




4- Ev yapımı yoğurt. Muhteşem bir lezzet ve doğal olduğunu, katkı maddesi olmadığını bilmenin hazzı.. Başka bir arkadaşımdan Tefal Yoğurt Makinesinin iyi olmadığını duyduktan sonra Arzum'un küçük portatif Bebe Yoğurt Makinesini aldım. İçinden çıkan tane tane cam kavanozlar benim iyikilerimden. Çünkü hergüne bir tane yoğurt düşmesi, koca bir kaba kaşık soka soka yoğurdu bulamaç etmekten bin kat daha güzel geldi bana.. 
DİPNOT: ürün iki yıllık garanti süresini doldurur doldurmaz bozuldu. tamir ile de 2-3 seferdir tamir edilemedi. bu konuda firmaya e-posta yazacağım.

5- Puj Tub.! Bel rahatsızlığı olan, bebeği indirip kaldırmakta zorlanan anneler için ideal bir bebek yıkama şeysi :)) Benim için biçilmiş kaftan oldu hayatımı kurtardı tenkü tenkü producerlar :)







6- Alt Değiştirme kiti. Elim ayağım olan herşeyi bir arada tuttuğum set. Çocuğun altını alacağım zaman içinde göbeği için küçük alkollü gazlı bezlerden, pişik kremine, tırnak makasından bebek bezine herşeyi bulundurduğum bir set düşünün. Altı pislendiğinde tek ihtiyacım bu set. 




7- Banyoda alt değiştirme. Kendime ıslak mendil değdirmeyen biri olarak çocuğumun altını alırken o kimyasal temizleyiciler içeren mendilleri onun hassas tenine değdirecek değildim. Altını alacağım zaman mendilleri suyla yıkayıp kullandığım için banyoda alt almak benim için hızlı ve etkili bir yol oldu. Hem de altını aldıktan sonra hızlıca ellerimi de yıkayıp çıktığım için zamandan da kazandım.




8- Babybjörn Mama önlüğü. Harika bir önlük! Tek kelime ile harika! Benim gibi çocuk döke döke yemesin diyen manyak annelerdenseniz bu önlük çok güzel gün kurtarıyor. Dökülen her damla yemek çorba kırık cebinin içinde toplanıyor. Yıkadım kurusun derdi de yok oh mis!




9- Tuvalet adaptörü İkea ve Potette. Kaan için 12-13 aylık olduğu civarda çok güzel bişey düşündüm. İkeanın yeşil olan ayaklı lazımlığından aldım. Tuvaleti her geldiğinde (büyük) o lazımlığın üstüne oturttum. Altını açmadan. Yeterki tuvaleti o delikli şeye oturarak daha rahat yapabileceğini anlasın diye. Çok da iyi oldu. Ama tam iki yaşına geldiğinde tuvalet eğitime başladığımızda ona yapmak istemedi. Ben de yine ikeadan bu sefer tuvalet adaptörü (klozetin üstüne konan) aldım. Evet onu sevdi! Ve işimizi kolaylaştıracak son altın vuruşu potette ile yaptım! 2 hafta yazlıktayken bu potetteyi yanımızda taşıyabiliyor olmak ve poşetle kullanma imkanı (çok büyük bir artı zira yıkama derdi yok ve poşetlerinin içinde peçetemsi bir yüzey olduğu için sıvı olan kısımları emip akmamasını sağlıyor) yine en büyük iyikilerim arasına soktu kendisini.. Bu arada tatilde cıbıl cıbıl gezmesi tuvalet eğitimi mükemmel bir fırsattı! altına kaçırdığı tutumadığı o zamanları plajda ya da bağ bahçede atlatmak paha biçilemez idi :D Bizim gibi her gün mutlaka parka ya da başka bir ortama çocuğunu götüren ebeveynler için inanılmaz hayat kurtarıcı potette! Evde ikea adaptör dışarıda ve misafirlikte potette! Hatta itiraf edeyim evde tuvalet doluyken pottettenin poşetlerini ikea lazımlığa geçirip çocuğun işini lazımlık ile gördüğüm de çok oldu..

Potette Adaptör ve Lazımlık

İKEA Adaptör

İkea Lazımlık




10- Sosyal medya. Özellikle instagram. Herşeyin dijital ortam su gibi aktığı bir çağda annelik gibi bir mertebenin de sosyal mecralara taşınmaması beklenemezdi.. Zira anneliği sosyal mecralara öyle entegre etmişlerki aklınız durur. Neyse.. Benim bahsetmek istediğim kötü yanları değil iyi yanları bu sosyal medyanın. Türlü türlü bilgi kirliliklerinin yanı sıra çok basit, çok anlamlı kısa yollar var annelerin keşfettikleri.. Çocukla yapılacak etkinliklerden gidilecek yerlere kadar, indirimli 2. el ürünlerden el işi aktivitelerine kadar herşey var.. Şimdi bunları kısa yoldan öğrenmek dururken amerikayı yeniden keşfetmenin anlamı yok diye düşünüyorum.. hem zaten Batının iyi yanlarını alacaktık değil mi?..








11- Benim kişisel olarak eklemek istediğim bir "iyi ki"m var. Çocuğa karşı net olmak! Yatacaksın dediğimde kendini yırtsa vazgeçmemem, daha 12 aylıktan itibaren bir şeyleri yerken dikkatli yemesi hakkında onu eğitmem, renkleri, kelimeleri erken öğretmem sonrasında benim işimi çok kolaylaştırdı. Mesela kaan pantolonunu odandaki beyaz koltuğun üzerine koy gel annecim diyebiliyordum daha 14 aylıkken. Ya da yemeği şimdi daha iki yaşındayken hiç dökmeden yemesi (damlatmasından kastetmiyorum biz bile yerken damlayacak olan yemek damlıyor) dikkat etmesi benim için önemli olduğu için benim iyi ki öyle davranmışım dediklerimden.





12- Kaan'ın odasına koyduğum emzirme koltuğu. Yabancı blogları ve içmekan tasarımlarını takip etmekten pek zevk alan kişiliğim daha doğum yapmadan çocuğumun odasını nasıl düzenleyeceğime karar vermeme sebep olmuştu.. O koltuk mutlaka olacaktı.. Herkesten duyduğum "çocuk uyumuyor" "sabaha kadar emzirme" yok bilmemneleri duydukça kararımdan emin olmuştum. Ben çocuğumu çok az emzirebildim. Mamalarla takviyeli 4 ay. Ama o koltuk hem emzirmede hem çocuğa uyku eğitiminde hem de illa beni yanında istediği saatlerde büyük kurtarıcım oldu. Evimin en güzel ışık alan odası ve sen sükûta bakan penceresi o uyurken bana o koltukta kitap okurken eşlik etti. Her bebek odasında kesinlikle olmasını düşündüğüm tek şey o koltuk!






13- Serum Fizyolojik ve burun banyosu
Kaanın doğumundan beri burnunun azıcık ses çıkardığını duyduğumda kullandığım tek şey serum fizyolojik oldu.. Burnunu genzini, ve geniz arkasını mis gibi temizleyip açarak rahat nefes almasına yardımcı oldu. Bunu çok erken başlattığım için de kaan buna çok alıştı. Sadece hasta olduğu zamanlarda yapsaydım eminim büyük problem yaşardık, yapmak istemeyebilirdi.. ama o buna alışıktı.. ve şimdi yaz kış ne zaman burnunun dolduğu hissetsek hemen kendisi koşarak serum fizyolojiğini kendi yapıyor. Burun banyosu da yine doğal deniz tuzu içeriğine sahip ve hem biz büyükler için olanı mevcut hem de çocuk boyu.. biz de burnumuz tıkandığında ya çin yağı (burun diplerine sürmek üzere) ya da burun banyosu yapıyoruz. İzmir'e gidip geldiğimde denizin temiz olduğu bir bölgeden pet şişede istanbula deniz suyu getiriyorum. (Havaalanında açıklamak biraz komik oluyor ama :)) Yazın denize girip çıkmak (dalmak, takla atmak) ne kadar etkili ise bu burun banyosu burnu açmak için o kadar etkili.. BÖYLELİKLE  en ufak bir burun tıkanıklığında otrivine gibi bağımlılık hale gelen ilaçlara mahrum kalmıyorsunuz. (Büyük bir hastalık ve burun tıkanıklığı halinde mecbur kalındığında tabi ki kullanılıyor.)

Kesinlikle tavsiye ediyorum!






14- Başkalarına belki komik gelecek ama benim diğer arkadaşlarımdan gördüğüm olumsuz örneklerden yola çıkarak uyguladığım bir şey daha var SAÇ KESMEK.. Bütün arkadaşlarım çocukların saçlarını kesmek için berbere gittiklerinde ortalığı ayağa kaldıran çocuklarından bahsettikçe şoka giriyordum.. Bunun için ben şu çareyi buldum: çocuğun doğumundan itibaren her ay düzenli olarak saçlarını kestim. Düzgün olması için uykusunda kessem de o uyanıkken saçını kesiyorMUŞ gibi yapıp onun bu işleme alışkanlık kazanmasını sağladım. O bir rutindi! olması gereken birşeydi. Bu yüzden bir gün artık berbere gitmek zorunda kaldığımızda sorun yaşamadık!






Kaan daha 2 buçuk yaşında. Aklıma gelenleri zamanla yine ekleyeceğim.





















Yorumlar

  1. Ne güzel yazmışsın 👏🏻👏🏻👏🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ara ara aklıma gelip yazmayı unuttuklarım var.. inşallah faydalı olur

      Sil
    2. Kaaan çok dadlusuuun <3 <3 <3

      Sil
  2. merhaba, puj tub kuveti arıyorum ve ne yazık ki tr de bulamıyorum. siz nasıl temin etmiştiniz acaba. duruyorsa ki şansım olmadığını biliyorum satın almak isterim. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, amazon üzerinden siparişle getirtecekken bir adet şans eseri Joker Baby'de bulmuştum. Ondan sonra da satışını yapmadılar sanırım bir daha, bizim gibiler çok az.. Maalesef satılık değil belki yine sipariş ile getirtebilirsiniz?

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Orijinal Damla Çikolatalı Yumuş Kurabiye Nam-ı Diğer: Chewy Gum Chocolate Chip Cookies!

Doğal Doğum Şeysi..

Tonalin CLA ve L-Carnitin Kullanımı ile Kilo Verme / Zayıflama