Annemin Aşure Tarifi







İnternette gezen tariflere bakıyorum da " 1 bardak buğday, 5 kaşık nohut...vs" Benim geniş ailemin aşure kavramı böyle değildi. Aşure yemek için değil dağıtılmak için yapılırdı. 

Belki biraz sitemliyim evet bu konuda. Eski gelenekleri çok seviyor, çok özlüyor, yaşatmak için elimden geleni yapıyorum. Bir komşum bir gün bana sen sürekli zahmete sokuyorsun kendini dedi :) Ben çok mutluyum.

Benim gibi dağıtmak amaçlı yapmak isteyenler için müthiş bir tarif vereceğim şimdi. Hem de benim gibi bakliyatı bol sevenler için :))

Ama bunun için kazan şeklinde/büyüklüğünde bir tencereniz olması şart. (40-45 cm çapında olması yeterlidir.)




Aşurenin keşfedilişinde büyük tufanda gemide bulunan tüm tahılların kullanılması etkili olduğu için eski mantığa göre aşure de 41 çeşit malzeme olması lazım gelirmiş.

Biz günümüzde damak tadımıza en yakın olanı kullanıyoruz.

 


 

Malzemeler
1 kg Buğday (en az 7 kere yıkanmış olmalı)
1,5 Bardak Fasulye
1,5 Bardak Nohut
1,5 kg Şeker 
1 Çimdik tuz.
2 Litre su (gerekirse 1,5 - 2 litre daha)
1 bardak yada yarım bardak Kuru Üzüm (yıkanmış)
3-4 adet ince doğranmış incir
3-4 adet ince doğranmış kayısı
3-4 tatlı kaşığı nişasta
3-4 çimdik limon kabuğu rendesi
1-2 bardak süt


Süsleme için 
Tarçın
Kavrulmuş Susam
Kavrulmuş Çam Fıstığı
İncir
Kayısı
Nar
Ceviz
Fındık
Kuş Üzümü (yıkanmış)
 

Yapımı
Bir gece önceden fasulyeyi, nohutu ve buğdayı ayrı ayrı kaplarda suya koyuyoruz.
Yapacağımız gün üçünü de ayrı ayrı haşlıyoruz. pis sularını döküyoruz.
Hepsini tencereye alıp 2 litre suyu ekleyerek pişimine başlıyoruz.
Sularını çektikçe önce süt, sonra gerekirse tekrar su ekliyoruz.
Burası önemli (şeker ve tuz yiyecekleri diri tutacağı için) bakliyatlar yumuşamaya başladığında şekeri ekliyoruz. Ben 1 kg ya da 1.2 kg eklemeyi daha uygun buluyorum çok şekerli olmaması için.
Karıştırıp diğer malzemeleri (kayısı, incir ve üzüm) ekliyoruz. Tüm bu işlemler 1 saat sürebiliyor.
Daha sonra fazla sulu ve akışkan olmaması için nişastamızı ekliyoruz. (mısır buğday farketmez)
Suyu çok azalırsa yine süt ya da su ekleyebiliriz. Tamamen damak zevkinize kalmış.

Artık koyu kıvam almaya başladığında tabaklara alıp süslemesini yapıyoruz.

Siz başka türlü süsleme şekillerini seviyor olabilirsiniz ama benim için lütfen bir kere bu verdiğim süsleme malzemelerini deneyin! Pişman olmayacaksınız. Nar ekşi mayhoş bir tat verirken susam kavrulmuş haliyle ortama ahenk katacak.. Fındık ve ceviz ortamı zenginleştirirken de kuş üzümü o değerli yağlarla çok güzel uyum sağlayacaktır.

Afiyet olsun!..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Orijinal Damla Çikolatalı Yumuş Kurabiye Nam-ı Diğer: Chewy Gum Chocolate Chip Cookies!

Doğal Doğum Şeysi..

Tonalin CLA ve L-Carnitin Kullanımı ile Kilo Verme / Zayıflama