Şekersiz Çikolata



1 Haftadır glutensiz şekersiz besleniyorum. Belimdeki iltihabı glutenin desteklediğini duyduğumda karar vermiş ama bir türlü cesaret edememiştim tamamen kesmeye.. Fakat son günlerde aldığım gluten oranı arttıkça bağırsaklarımın ve belimin git gide kötüleşmesiyle ani bir karar almış bulundum. Tabi 1 haftadır ekmekler, kekler gözümün önünde uçuşuyor. En son dün dayanamadım birşeyler bulmam lazım diye internette gezinirken şöyle bir tarif buldum:

150 gr tereyağ
3 Yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı pekmez
üzerine çok az tuz

sos tenceresinde tereyağını eritip diğer malzemeleri katı kıvama getirene göre kafama göre ekledim. Yani tarife sadık kalmadım. Katılaşmaya başladığında aldım ocaktan. Bir yağlı kağıt üzerine serip buzluğa attım. Sonuçta tereyağı erimeye çok hazır.

Buzluktan çıktığında ısırılabilir yumuşaklıkta muhteşem ötesi bir çikolata ile karşılaştım.

Aslında çikolatada yıllardır aradığım lezzet buymuş.

Daha da çikolataya para virmem. :)




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Orijinal Damla Çikolatalı Yumuş Kurabiye Nam-ı Diğer: Chewy Gum Chocolate Chip Cookies!

Doğal Doğum Şeysi..

Tonalin CLA ve L-Carnitin Kullanımı ile Kilo Verme / Zayıflama