Ferinject Tedavisi - Kansızlık, Anemi, Demir Eksikliği Tedavisi ve Mirena Hormonlu Spiral

 



Çok uzun zamandır, demir eksikliği yaşayan bir anemiğim.

Depresyonundan, üşümesine, titremesinden halsizliğine çok kahrını çektim. 


Bir süredir titremeler, uyuma istekleri, delirmiş gibi beni ele geçirmişti ki artık dayanacak gücüm kalmamıştı, demir oranım 4'tü ve kan ilaçlarından maleesef  fayda sağlayamıyordum.

Ferinject'i çok zor buldum. nedense hiçbir yerde bir açıklaması bir önerisi bir tavsiyesi bulunmuyordu.

Sonradan öğrendiğim çok yüksek oranda anaflaktik şok riski taşıdığı için önerilmediği idi. 

Yüksek oranda alerji ve uygulandığı anda şoka girmenize sebep olabilecek bir şeyi takdir edersiniz ki herkes kolayca önermiyor.


Ben bu riski göze alarak hastaneye koştum. Ben bunu istiyorum, herşeye de razıyım dediğim de doktor eminim delirmiş gibi bakan gözlerime dayanamayıp tamam dedi.

Çünkü artık orada burada üşüyerek sürünen biri olmaktan çıkmak istiyordum.

Halsizlik, isteksizlik beni mahvetmişti.

Tek seferde 1000 mg'ı aldım.

Çok şükür şok geçirmedim.

1 Hafta sonra demir oranım (ferritin seviyem) 920 idi. 

Hayat tarzım, vücut hissiyatlarım, gücüm kuvvetim, öyle değişti ki anlatamam.

Yeniden doğmuş gibi olmadım ama artık sürünmüyordum. Hayat kalitem arttı.

Oğlumun, kocamın gözleri önünde sürekli hastalıklı biri gibi yatmıyordum. Buna bile değer demiştim.

3 gün sonra hastane enfeksiyonu kaptığımı farkettim. Ve inanın buna bile değerdi dedim. O derece değiştirmişti vücut hareketliliğimi.

Fakat her güzel masal gibi bu masal da bir sonraki reglime kadar kısacık sürdü. Çünkü her regl periyodumda anormal bir kanama yaşıyordum. Anormal kanamayı nasıl tarif edebilirim deneyeyim: reglin her gününün en uzun pedlerle bile yetişilmeyecek yoğunlukta geçtiğini, her ayın en az 2 gününün işe/dışarı çıkılmayacak rezillik yarattığını ve reglin 8 gün sürdüğünü söylesem sanırım açıklayıcı olur.

Haliyle ferinjectle topladığım tüm demir 3 aya kalmadan yok oldu gitti. Bazı doktorlar zaten bu uygulamaları çok da önermediklerini, vücudun kan üretme becerisi varken onu tembelleştirecek ek tedavilere sıcak bakmadıklarını belirtirler.

Kadın doğum kontrollerimde bu genelde, "genetik" "miyom vs olmadığı için yapılacak bir şey yok" şeklinde yorumlanıyordu. Ta ki bu seneye kadar. Bu sene birden bire gittiğim tüm kadın doğum doktorları rahim içi hormonlu spiral önermeye başladılar. Emin olabilmek için 3-4 doktor gezdim. Hepsi aynı şeyi söyleyince yani "kansızlığınızı geçirememeniz normal, çünkü giden kanı durduramıyorsunuz. Önce onu durdurmalıyız, RİA'lar aşırı regl kanamalarında çok başarılı, regliniz 3 ay içinde azalır 6 ay sonrasında lekelenme şeklinde yaşamaya başlarsınız." kullanmaya karar verdim.



Ağrı eşiği çok düşük bir insanım. Çok küçük bir yaranın ağrısından bayılabilen biriyim. Bunu her seferinde cesaret etmeye çalışıp artık başıma çokça olay geldiği için net bir şekilde kabul ediyorum.

Benim için doğumdan bile fazla acı verici bir deneyimdi, detay vermek istemiyorum. Zaten doktorumda benim gibi birinin bu işlemi mutlaka anestezi altında yaptırması gerektiğini belirtti. Kısmetse bir dahakine. 

Şimdi yine umutla demir depolarımın dolduğu günleri görmeyi bekliyorum. Bu tedavim konusunda her yeni gelişmeyi buradan bildirmenin başkasına da yarayabileceğini düşünüyorum

Bu yazıyı tavsiye olarak değil, deneyimimi aktarmak üzere yazdım.

Size uygun olup olmadığını yine en iyi siz ve doktorunuz bileceksinizdir.

Bu konuda benim gibi sorun yaşayan herkese acil şifa dilerim. Eğer tecrübeleriniz varsa lütfen yorum olarak yazın. Bloğu okuyan herkese ışık tutmuş olacaksınız.

Sevgiler,

hayal.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Orijinal Damla Çikolatalı Yumuş Kurabiye Nam-ı Diğer: Chewy Gum Chocolate Chip Cookies!

Doğal Doğum Şeysi..

Tonalin CLA ve L-Carnitin Kullanımı ile Kilo Verme / Zayıflama