Electrolux PerfectCare 700 Kurutmalı Çamaşır Makinesi



 Öncelikle bu yazıyı yazma sebebim bir şikayet değil. Öyle olsa ŞikayetVar'a yazardım.

Bu yazıyı yazma sebebim benim gibi yeri dar olduğundan mecbur kalacaklara tavsiyede bulunmak.


Yeni evimize taşınırken hem çamaşır hem da kurutma makinemi koyabilecek bir yerim olmadığından iki makinemi de yok fiyatına satıp (bence beni takip edin çok güzel kazıklıyorum kendimi :))) tek makineye geçmek zorunda kalmıştım. Onca araştırmadan sonra daha önceki çamaşır makinem Electrolux olduğundan ve ben o makineden çok memnun kaldığımdan diğer marka seçeneklerini eledim.

Kurutma makinem Arçelikti. Çok memnun sayılmazdım. 

Velhasıl kelam, makineyi aldık fakat kapağının tasarımından maalesef önce girmesi gereken yere (dolap gibi bir bölme) sığmadı. İçimdeki inatçılığa söz geçiremediğim için şansım varken iade edip başka bir markaya geçmedim. 

Önceleri inanılmaz bir buruşukluk sorunu yaşadım. Bunun makineyi fazla* doldurduğumdan olduğunu keşfettim. Fazladan kastım eski çamaşır makineme koyduğumun aynısı. Bu makinede maalesef daha az çamaşır yıkamak zorunda olduğumu farkettim. Haliyle 5-6 çamaşır atınca çamaşırlar sadece 1 saatlik programla düzgün ve kurumuş çıkıyorlardı. Ama Hem yıkama hem kurutma genel pamuklu programları seçtiğimde 5 saat sürdüğü için ne attıysam çekiyordu. Mecburen sadece 1 saatlik yıka-kurut programını seçmeye başladım. Azıcık fazla giysi koysam mesela 12 parça hemen farkı hissediyor, ya kırışık ya da yaş çıkıyorlardı. 

Buna ek olarak hem yıkama hem kurutma yaptığı için siyah ya da renkli çamaşırların tüycükleri ve havları beyazların üzerine yapıştığı gibi (daha da kötüsü) beyaz çamaşırların tüycükleri de sanki makine içinde peçete parçalanmış gibi siyahların üzerini kaplıyor çamaşırları bir kaç yıkamada anca çıkacak şekil
de rezil ediyordu. Her ne kadar bana 3 yıkamada bir kazan temizleme yapın dedilerse de (o da 1 saatlik yıkama işlemi neticede) ben her renkli sonrası ve her beyaz sonrası kazan temizleme yapmak zorunda kaldım.


Bundan yıldığım için fırsat kollarken filtre değişimi için gelen servis yetkilisine fikrini sorduğumda "hemen hemen tüm markalarda bu sorunlar yaşanıyor, mevzu kurutmalı makine olması" cevabını aldım. Bunun tersi yorumu olanlar varsa fikirlerinizi ve tavsiyelerinizi duymak isterim.


Hem su harcama hem de elektrik harcama konusunda hiç de çevreci olduğunu söyleyemeyeceğim bir durumda buldum kendimi. 


Sonuç olarak hem az çamaşır atıp hem de sürekli kazan temizleme yapmaktan çok da memnun olmadığımı çok net söyleyebilirim. Evi değiştirmeden makineleri ayıramadığım için diğer markalardaki şikayet durumlarını araştırmayı düşünüyorum.


Şimdilik sevgiler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Orijinal Damla Çikolatalı Yumuş Kurabiye Nam-ı Diğer: Chewy Gum Chocolate Chip Cookies!

Doğal Doğum Şeysi..

Tonalin CLA ve L-Carnitin Kullanımı ile Kilo Verme / Zayıflama